Hou je geheugen fit

Alle leven is in beweging


Het geheugen functioneert beter als je:

 


  1. Regelmatig fysieke activiteit beoefent: beweeg en dan nog liefst in frisse buitenlucht! Adem je brein wakker!


  1. Gezond en evenwichtig eet: een gevarieerde en liefst natuurlijke voeding met aandacht voor de voedingsdriehoek draagt bij tot het beter functioneren van onze hersenen.


  1. Jouw nieuwsgierigheid onderhoudt. Heb daarbij voldoende  aandacht voor afwisseling in activiteit en interessesfeer. Kweek nieuwe interesses aan en houd jezelf op de hoogte. Blijf betrokken op jouw omgeving en op de wereld.


  1. Sociale contacten onderhoudt. Sociale contacten stimuleren de behoefte om een wakkere geest te cultiveren en te onderhouden.


  1. Stress vermijdt: stress ondermijnt ons gestel, dat is reeds voldoende bewezen. Het is vooral een ononderbroken laag stressniveau dat zeer nefast is en leidt naar cvs en burn out toestanden waarbij ons fysiek lichaam het zwaar te verduren krijgt. Stress vernauwt de bloedvaten en vermindert daardoor de bevloeiing van de hersenen.


  1. Jouw aandacht oefent! Aandacht en concentratie vormen de basis voor de waarneming. Zonder waarneming, geen geheugen. Train je aandacht!


  1. Oefent op associëren en structureren bij het inprenten van informatie.


  1. Selecteert in wat je wil onthouden en aanvaardt dat je niet alles kan onthouden


  1. Mindfull leeft. Alle kracht is in het nu. Het hier en nu (willen) beleven scherpt onze zintuigen en betrekt ons op onze omgeving. De mens is een interactioneel wezen en heeft dus omgevingsgerichtheid nodig om te (over)leven en te ontplooien.


  1. Voldoende rust. Door rust geef je jouw lichaam de tijd en de ruimte om lichaamsvreemde stoffen op te ruimen en uit te drijven.

Bovenstraat 33

3550 Heusden - Zolder

Tel : +32(0)11762906

Mob : +32(0)489773394

E-mail: info@eftean.be

Copyright © All Rights Reserved by eftean


Disclaimer


SiteLock